webteksten over uitvaarten

groene uitvaart

In het voorjaar van 2012 heb ik teksten geschreven voor de nieuwe website Corvus Uitvaartzorg in Zoetermeer. Corvus is het bedrijf van Wil Boerman en zij is al jaren werkzaam als uitvaartverzorger. Met de start van haar eigen bedrijf wil zij zich meer gaan specialiseren in Groene Uitvaarten, waarbij respect voor de mens en voor de natuur centraal staat. Samen hebben we uitgebreid besproken welke informatie Wil wilde vermelden op haar site. De huidige teksten geven daardoor goed weer op welke manier Wil graag te werk gaat.

Doordat Wil ook een professionele webbouwer in de arm heeft genomen, is ze erin geslaagd om in korte tijd een website te lanceren die perfect aansluit op haar wensen zowel qua inhoud als qua uitstraling. Dat klink heel logisch maar dat blijkt in de praktijk niet altijd zo te zijn. Ik merk bij veel opdrachtgevers dat het realiseren van een actuele en aantrekkelijke website een eindeloze opgave is die niet zelden halverwege het proces wordt afgebroken vanwege gebrek aan tijd, energie en inspiratie.

Het realiseren van websites vraagt – net als het bij het maken van andere communicatiemiddelen – dat je als bedrijf weer even teruggaat naar de kern van je activiteiten: waar staan we voor als bedrijf en waarin zijn we anders dan onze concurrenten? Als ik dat aangeef aan opdrachtgevers worden er meestal weer snel wat oude missie- en visiedocumenten uit de la gevist. Want ja, ooit is daar wel over nagedacht maar door de drukte van alledag is dit langzaam maar zeker naar de achtergrond verdwenen.

Je kunt er je opdrachtgevers natuurlijk vreselijk mee om de oren slaan en aangeven hoe belangrijk het is om regelmatig stil te staan bij de essentie van je eigen werk, maar dat lijkt me eerlijk gezegd een kansloze missie. Bovendien, zelf lukt het me ook niet altijd, dus ik zou compleet ongeloofwaardig overkomen als ik dat al te hard zou roepen. Nee, ik geloof meer dat je de feiten gewoon onder ogen moet zien en op basis daarvan je dienstverlening moet aanpassen. Mijn advies: zorg dat je net zo goed wordt in procesbegeleiding als in tekstschrijven. Neem je opdrachtgever aan de hand mee door het hele proces en maak er een interessant en effectief proces van. Voor beide partijen. En dat betekent niet alleen dat er aan het eind van het proces een tekst of website gepresenteerd kan worden waarmee de opdrachtgever zichtbaar is geholpen, maar ook een factuur die recht doet aan jouw inspanningen. Want ook dat laatste hoort bij professionele procesbegeleiding!

Kijk voor meer informatie op www.corvusuitvaartzorg.nl

 

 

 

 

 

 

 

Reacties op "webteksten over uitvaarten"

Er zijn nog geen reacties